O czym rozmawiają mężczyźni?

Autor Mateusz - maja 19, 2022

Wiele kobiet na pewno zastanawia się, o czym rozmawiają mężczyźni. W poprzednim wpisie pisałem o wieczorze kawalerskim, na którym byłem i to zainspirowało mnie do napisania kolejnego wpisu. O czym rozmawiają ze sobą mężczyźni? Czy potrafią rozmawiać na trudne lub niewygodne tematy? Postaram się odpowiedzieć na te pytania ze swojej perspektywy. 


O czym myślą mężczyźni?

Mam 5 sióstr, więc od zawsze otaczało mnie mnóstwo kobiet. Zauważyłem, że kobiety zajmują swoje myśli zupełnie innymi rzeczami, niż mężczyźni. Nie chcę jednak generalizować, dlatego proszę pamiętać, że wyrażam tu swoje subiektywne zdanie, które może być całkowicie odmienne od Waszego.  Myślę jednak, że większość mężczyzn zgodzi się ze mną, że kobiety mają zdolność do rozmawiania na trudne lub wstydliwe tematy, a mężczyźni mają z tym mały problem. Dlaczego tak jest? Trudno powiedzieć. Może to przez stereotypy mówiące nam wszem wobec, że prawdziwi mężczyźni powinni być twardzi? Jesteśmy twardzi, lecz w środku ukrywamy sporo uczuć i nie dajemy tego po sobie poznać. Gdy byłem na wieczorze kawalerskim, z ciekawością przysłuchiwałem się, o czym rozmawiają ze sobą moi przyjaciele. Nie będę zdradzał tematów tych rozmów, jednak zauważyłem, że były to rozmowy bardzo ogólnikowe, praktycznie w ogóle niedotyczące sfery uczuć. Wychowałem się wśród kobiet, dlatego mam też wiedzę na temat tego, o czym rozmawiają ze sobą kobiety i uwierzcie mi – kobiety i mężczyźni rozmawiają ze sobą o zupełnie innych rzeczach! Co ma na to wpływ? Na zachowanie kobiet i mężczyzn ma wpływ bardzo wiele czynników. Są to przede wszystkim uwarunkowania biologiczne, a także duży wpływ środowiska, kultury i wychowania. 

Zastanawiając się nad kupnem prezentu dla mojego przyjaciela, chciałem kupić mu mały gadżet, który na pewno go zaskoczy. Wspólnym prezentem od wszystkich uczestników wieczoru kawalerskiego były m.in. męskie stringi. Mój przyjaciel nie wiedział, co powiedzieć! Był bardzo zaskoczony takim gadżetem, a przecież erotyczne gadżety nie są przeznaczone wyłącznie dla kobiet - życie erotyczne powinno być urozmaicane przez obie strony. Kupując mojemu przyjacielowi taki gadżet, chciałem przełamać stereotypy! Mam nadzieję, że mi się udało, a nasz prezent okaże się bardzo użyteczny. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o wieczorze kawalerskim, który organizowałem, zapraszam do przeczytania poprzedniego wpisu


Jak nie ulegać stereotypom?

Stereotypowy mężczyzna musi być twardy i umie poradzić sobie z każdą sytuacją. Czy tak naprawdę jest? Nie każdy mężczyzna jest twardy. Każdy ma inny charakter, dlatego generalizowanie może być bardzo krzywdzące. To samo tyczy się kobiet, narodowości czy wykonywanego zawodu. Mężczyzna nie musi być twardy – może płakać, gdy jest mu źle. Wieczór kawalerski, na którym byłem zainspirował mnie do napisania tego wpisu, ponieważ znalazłem się w gronie 12 mężczyzn i każdy z nich był zupełnie inny! To bardzo ciekawe spostrzeżenie, tym bardziej że nigdy nie zwracałem raczej na to uwagi. Organizując wieczór kawalerski, natknąłem się na setki fantastycznych pomysłów na zorganizowanie takiej imprezy, jednak żaden pomysł nie spodobałby się mojemu przyjacielowi – to również o czymś mówi. Im jestem starszy, tym więcej obserwuję i więcej widzę. Uczę się także rozmawiać i okazywać emocje, które dotychczas zawsze skrywałem w środku. Polecam to wszystkim – to bardzo wyzwalające uczucie! 

Uleganie stereotypom nie jest łatwe, jednak nie jest niemożliwe! Dajcie znać, co o tym myślicie. Zgadzacie się ze mną, a może macie całkowicie odmienne zdanie? Czekam na wasze opinie w komentarzach i zachęcam do dyskusji. 

  • Udostępnij:

Może Ci się spodobać także

0 komentarzy