Szelki do garnituru - przesada czy modny dodatek?

Autor Mateusz - sierpnia 15, 2018

Niejednokrotnie zastanawiałem się nad tym, jak urozmaicić formalne stylizacje, co zrobić, by prezentowały się jeszcze lepiej. Odpowiedź znalazłem już jakieś pół roku temu, ale postanowiłem, że dopiero teraz się tym z Wami podzielę.

Męskie szelki - przez wielu zapomniany dodatek w męskiej garderobie, przez wielu niedoceniany gadżet ale również przez wielu często wykorzystywany nie tylko w stylizacjach casualowych, ale także w tych formalnych. 


Jakie są praktyczne zalety płynące z wykorzystania szelek w męskiej stylizacji?


  • spodnie trzymają się w miejscu, w którym powinny być - przy użyciu paska spodnie często opadają, a ściśnięte zbyt mocno powodują tworzenie się fałd z tkaniny, a tego przecież chcemy uniknąć,
  • styl - w tym przypadku można byłoby stworzyć osoby wpis, ale kto wie, może kiedyś! Jeśli chodzi o styl, mam tu na myśli fakt, że wciąż niewielu mężczyzn decyduje się na wykorzystanie szelek - dzięki temu można wykazać się oryginalnością. 
Obecnie na rynku dostępnych jest ogrom modeli, kolorów, sposobów zapinania szelek oraz jakości ich wykonania, materiału z jakiego są zrobione i łączeń - z pewnością każdy mężczyzna znajdzie coś dla siebie. 


Jakie szelki do konkretnych stylizacji?

  1. Stylizacja bardzo formalna (frak) - białe, jedwabne szelki.
  2. Stylizacja bardzo formalna (smoking) - białe, czarne lub granatowe szelki wykonane z jedwabiu.
  3. Stylizacja formalna (garnitur wizytowy) - białe, czarne lub granatowe szelki wykonane z jedwabiu. 
  4. Stylizacja casualowa, nieformalna (garnitur codzienny) - w różnych kolorach, wzorach, a nawet takie z grafikami. Szelki mogą kolorystycznie współgrać np. ze skarpetkami, krawatem, muchą czy poszetką.

Ja zdecydowałem się na wybór szelek ze sprzączkami (na żabki), jest to forma wygodniejsza i zdecydowanie szybsza, niż przyszywanie guzików do wewnętrznej części spodni i późniejsze zapinanie tam szelek. A przynajmniej ja taką strategię przyjąłem na początek - moim celem oczywiście będzie zakup szelek na guziki, ale do tego jeszcze dojdziemy. 


Noszenie szelek często kojarzy nam się z naszymi dziadkami. Wiecie dlaczego? Bo są wygodne, i własnie dlatego powinniśmy brać przykład ze starszych osób - one już swoje na tym świecie przeżyły i dobrze wiedzą, jak ważna jest wygoda. Szelki dobrane do stylizacji potrafią sprawić, że nabierze się charakteru - wyjdź poza schemat i sprawdź, czy szelki są dla Ciebie! 

  • Udostępnij:

Może Ci się spodobać także

0 komentarzy