Zegarek męski automatyczny - czy warto?

Autor Mateusz - stycznia 31, 2019

Cześć!

Pamiętam, że zegarek kiedyś był nieodłącznym elementem mojej garderoby. Był i taki okres, w którym noszenie zegarka nie sprawiało mi tyle przyjemności. Skoro na blogu pojawia się taki wpis to chyba wiecie, na jakim etapie jestem obecnie?

Ponownie zakochałem się w zegarkach, a konkretnie w zegarkach automatycznych. Że też wcześniej nie wiedziałem, że są tak wygodne w użytkowaniu! Ale do konkretów!


Zegarki mechaniczne z naciągiem automatycznym są świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią pamiętać o nakręcaniu zegarka i cenią sobie wygodę. Podczas użytkowania takiego zegarka zapomniałem, czym jest nakręcanie i dlaczego zawsze było ono tak ważne - w tym zegarku nie muszę się o to martwić!


Z tyłu zegarka możecie zauważyć rotor, którego zadaniem jest obracanie się i naciągnie sprężyny napędowej. I właśnie to wszystko dzieje się podczas noszenia zegarka na co dzień. Zwykły ruch ręki wprowadza rotor w obrót i zegarek może działać bezustannie. Należy pamiętać o tym, że nienoszony zegarek, niewprawiany w ruch ręką po pewnym czasie stanie i konieczne będzie jego ponowne ustawienie.


Mój zegarek posiada skórzany pasek - dobrze sprawdza się nawet podczas intensywnego wysiłku (nie mówię tutaj o tym, że idę w nim na siłownię robić cardio). Na pasku widać już ślady użytkowania, ale to oznacza tylko jedno - zegarek jest noszony i jest przeze mnie uwielbiany :)


Zapięcie paska tradycyjne - nie lubię w tej kwestii udziwnień. Pasek leży dobrze. Ja bardzo lubię, gdy zegarek czuć na ręce, że nie przesuwa się, nie majta mi gdzieś.


Jakie są wady zegarków męskich automatycznych? Są bardziej skomplikowane pod względem technicznym i występuje tutaj prawdopodobieństwo uszkodzenia mechanizmu poprzez uderzenie czy upadek. To prawdopodobieństwo jest większe, niż w przypadku zegarków manualnych.


Tutaj przejdziemy do jednej z największych wad zegarków automatycznych - duża koperta. Nie da się niestety tego uniknąć. Wszystko wynika z faktu, że do tego typu zegarków dołożyć trzeba moduł automatycznego naciągu i wahnik. Zegarek wydaje się być masywniejszy, ale nie odbiera mu to uroku i elegancji.

A Wy? Nosicie zegarek? Jeśli tak to jaki? Wiedzieliście o istnieniu zegarków automatycznych?

  • Udostępnij:

Może Ci się spodobać także

1 komentarzy

  1. Ja mam bzika na punkcie zegarków. Ten zegarek męski bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń