Co zabrać na siłownię?

Autor Mateusz - grudnia 29, 2021

Od jakiegoś czasu chętniej uczęszczam na siłownię – na tyle, że postanowiłem zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt, który usprawnia i ułatwia mi zabranie się do auta. Jest to zestaw, który towarzyszy mi co drugi lub trzeci dzień, więc uznałem, że dobrym pomysłem będzie podzielenie się z Wami, co według mnie warto jest zabierać ze sobą na siłownię. Zwłaszcza jeśli chcecie na nią chodzić regularnie!


Co na siłownię – dla początkujących

Najpierw zacznę od takiego podstawowego ekwipunku, który przyda się osobom zaczynającym swoją przygodę z treningami i ćwiczeniami siłowymi. Dlaczego? Ponieważ jakiś czas temu sam zaczynałem i może moje wskazówki, które już przeszły próbę czasu i doświadczenia, jakoś Wam pomogą. Należę do perfekcjonistów, więc musiałem być przygotowany od A do Z.

Przede wszystkim pomyśl o torbie sportowej, która pomieści wszystkie przedmioty i ubrania, jakie będą Ci potrzebne. Nie ma sensu pakować się w kilka mniejszych plecaków lub worków, ponieważ szafki siłowniane mogą okazać się za małe. Atutem jest to, że każda uniwersalna torba sportowa ma kilka osobnych kieszonek. Nic się nie pobrudzi oraz ciągle będziesz mieć w niej porządek. Dobierz wielkość pod ilość oraz rozmiar noszonych przez siebie rzeczy, jednak polecam wziąć większą, tak na zapas, ponieważ może się okazać, że liczba Twoich akcesoriów z czasem się zwiększy.

Kolejną bardzo ważną rzeczą są odpowiednie buty sportowe. Nie musisz od razu decydować się na model za setki złotych, wystarczy, że kupisz je na przykład w sklepie sportowym z oznaczeniem przeznaczenia do konkretnej aktywności. Jest to ważne, ponieważ chroni i amortyzuje nasze stopy, ale także zmniejszają ryzyko kontuzji i uszkodzeń stawów.

Niedoceniany przeze mnie, a jakże ważny – bidon na wodę. Domyślam się, że może to być rzecz oczywista, jednak nie dla każdego. Na początku nie sądziłem, że mi się przyda, jednak woda jest jednym z największych Twoich sojuszników w trakcie treningu. Niezależnie jak mocno angażujący lub wyczerpujący, to Twój organizm musi stale być nawadniany. Na pewno przekona Cię argument, że niedobór wody obniża tempo przemiany materii!

Dobrym pomysłem będzie wzięcie ze sobą chłonnego ręcznika. Najlepiej weź dwa. Nie po to, aby wycierać w trakcie treningu swoją twarz, ale po to, aby podnosząc ciężary na maszynie – siadać na nim i wycierać nim siedzenia. Z szacunku do innych ćwiczących nie zostawiaj mokrej od swojego potu maszyny. O to chodzi, aby najpierw położyć ręcznik, a dopiero potem się kłaść lub siadać. Jest to także bardzo dobry sposób zachowania higieny na siłowni.


W czym na siłownię?

Jeśli dopiero zaczynasz to, w mojej opinii, nie musisz jeszcze kupować specjalnego stroju treningowego, ponieważ nawet nie wiesz, czy na pewno Ci się to spodoba. Ja miałem małą przerwę i wówczas nie sądziłem, że kiedykolwiek do tego wrócę, dlatego cieszyłem się, że nie zainwestowałem w niedoszłe hobby o wiele więcej, niż musiałem. Daj sobie czas i sprawdź, czy jest to coś, co daje Ci szczęście i co Ci się podoba. Jeśli tak, to śmiało poszukuj idealnej odzieży sportowej, której jest na rynku mnóstwo! Na pewno będziesz mieć w czym wybierać. Tyle ode mnie, do następnego!

  • Udostępnij:

Może Ci się spodobać także

0 komentarzy