Jak urządzić domek letniskowy drewniany?

Autor Mateusz - lutego 21, 2022

Jestem dumnym posiadaczem domku letniskowego, który dostarcza mi wiele frajdy oraz relaksu w okresie letnim. Wielkimi krokami zbliża się wiosna, która jest obfita w grillowanie i przesiadywanie na dworze. To też idealny czas, żeby zacząć pierwsze prace na działce, a na takiej właśnie mam postawiony swój domek. Wielokrotnie wśród moich znajomych przewija się temat budowy i urządzenia takiego domku, dlatego podzielę się z Wami moimi sposobami!

Jak urządzić domek na działce?

Wiadomo, że działka rekreacyjna nie jest wielką powierzchnią, na której można postawić ogromny dom mieszczący całą rodzinę i jeszcze grupę znajomych. Poza tym jest to tylko dodatek do naszego funkcjonowania, więc nie będziemy organizować ogromnego budżetu, który o wiele bardziej przyda się podczas wyposażania naszego mieszkania. Dlatego należy wybierać wszystkie elementy z głową i stawiać na niezawodne, sprawdzone rozwiązania.

Bardzo ważnym momentem urządzania domku jest wybór drzwi wejściowych. Zdecydowałem, że do drewna najbardziej będą pasować minimalistyczne i grafitowe drzwi, które nie przytłoczą desek, a jednocześnie będą spełniały swoje funkcje – ochrona i izolacja. Dzięki nim mogę spać spokojnie i nie martwić się, że ktoś będzie chciał mi się włamać do domku. Regularne zaglądanie na działkę to podstawa, ale nie jestem w stanie być tam o każdej porze dnia, dlatego wolę mieć pewność, że oprócz perfekcyjnego wyglądu są niezawodne i praktyczne.

Kolejnym elementem są okna i drzwi przesuwne prowadzące na mały tarasik. Wszystkie są
w kolorze grafitu po to, aby cały domek stanowił jednolitą całość. Postawiłem na drzwi przesuwne, które są niesamowicie wygodne i wpuszczają dużo światła do środka domku, dzięki czemu mogę zimą siedzieć, pić kawę i cieszyć się wpadającymi promykami słońca. Tutaj mogłem się skupić bardziej na użytkowaniu i wyglądzie, ponieważ przy wychodzeniu z działki opuszczam rolety zewnętrze.


Czym ocieplić domek letniskowy?

Z racji tego, że chciałem domek składający się tylko i wyłącznie z drewna – nie ma w ścianach nic poza belkami. Dlatego musiałem obmyślić inne rozwiązanie, które będzie praktyczne, a dodatkowo skuteczne. Lubię być na działce nie tylko w okresie letnim, ale również zimowym. Wówczas odpoczywam w środku, ale żeby było mi komfortowo, muszę się ogrzać. Nie chciałem żadnego ogrzewania w postaci przenośnych grzejników elektrycznych albo farelek.

Skoro w trakcie zimy dobrze jest dogrzewać domek, to idealne wydaje się ogrzewanie podłogowe. Jest bardzo proste w instalacji i mogę zmieniać natężenie według swojego uznania. Najważniejsze jest zadbanie o panele winylowe, które będą dobrze przewodzić ciepło. Są cienkie, dzięki czemu nie trzeba długo czekać na to, aby w pomieszczeniu zagościło przyjemne ciepło. Często włączam sobie od razu po wejściu do domku i zanim zdążę się porządnie oporządzić – robi się naprawdę przytulnie.

A Wy macie domki letniskowe? A może macie jakieś porady i ulubione triki na zadbanie o swoją działkę? Z miłą chęcią zapoznam się z Waszymi doświadczeniami, dlatego, jeśli macie ochotę, to zostawcie komentarz. Mam nadzieję, że wpis się Wam do czegoś przyda. Do następnego!

  • Udostępnij:

Może Ci się spodobać także

0 komentarzy