Stolarstwo - moje hobby?

Autor Mateusz - lutego 25, 2022

Jeśli czytanie mojego bloga to zapewne wiecie, że lubię zachować elegancję i styl w każdym aspekcie. Nie inaczej jest z meblami, które postanowiłem sam stworzyć, aby pasowały do mojej wizji tarasu działkowego. Można było zakupić meble ogrodowe, jednak ja postanowiłem stworzyć takie z desek, aby połączyć motyw przewodni domku z moją modernistyczną wizją. Jesteście ciekawi, jak mi to wyszło? Zapraszam do wpisu!

Czym pomalować meble ogrodowe z palet?

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności postanowiłem zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze elementy, które są niezbędne do stworzenia wypoczynku na taras. Bezsprzecznie najważniejsze są deski – zakupiłem te z popularnej sieciówki i wybierałem takie, które nie miały dużych słojów lub takich osadzonych blisko krawędzi. Dlaczego? Ponieważ słoje mają tendencję do kruszenia się i pozostawiania nieestetycznej dziury. Postawiłem na sosnowe deski, bo mają bardzo dobrą tolerancję wilgoci i są korzystne cenowo.

Lakier wybrałem w kolorze antracytu, który będzie się świetnie komponować z moimi oknami, drzwiami, a nawet roletami zewnętrznymi. Wszystko musi być kolorystycznie dopasowane! Wybieraj wyłącznie produkty przeznaczone do drewna i nie zapominaj o impregnacie, który zabezpieczy deski przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Zdaję sobie sprawę, że nie będziemy w trakcie ulewy wystawiać całego wypoczynku na taras, jednak pozwoli to deskom bardzo długo zachować idealny wygląd.


Jak zrobić meble ogrodowe z desek?

Najpierw przygotowałem deski, a więc wygładziłem i wyszlifowałem, zwłaszcza tam, gdzie wystawały ostre fragmenty. Całe wyposażenie ma być miękkie i przyjazne każdemu siadającemu, dlatego jakakolwiek drzazga nie jest i mnie mile widziana. Rozrysowałem i opracowałem cały projekt siedziska. Bardzo ważne jest to, aby było stabilne i dało radę utrzymać dorosłego człowieka! Dlatego nie zapominaj o tym, że tych desek powinno być zdecydowanie więcej niż kilka. 

Wiele gotowych projektów możesz znaleźć w internecie, jednak polecam Ci najpierw zapoznać się z tematem, a dopiero przystępować do działania. Są osoby, które preferują montaż po pokryciu farbą, jednak ja zrobiłem to wcześniej, aby uniknąć odpryskiwania lakieru i uszkodzenia jego powierzchni. Po opracowaniu planu całość złożyłem i przykręciłem do siebie odpowiednio długimi wkrętami do drewna. Nie mogą wystawać poza deskę. Pracuj ostrożnie, aby nie uszkodzić desek!

Po skończeniu pokryłem całe moje dzieło impregnatem. Postępuj zgodnie z instrukcją podaną przez producenta na opakowaniu, nie bez powodu się tam znajduje! Następnie pomalowałem bardzo dokładnie lakierem – postawiłem na dwie cienkie warstwy i po każdym malowaniu odłożyłem do wyschnięcia. Na końcu pozostało zadbanie o szczegóły, sprawdzenie, czy wszędzie dojechałem lakierem i czy nie ma brzydkich zacieków. Po takim dokładnym obejrzeniu mojego działa jestem gotowy, aby zaprezentować nowy kącik wypoczynkowy wszystkim przyjaciołom!

Całość moim zdaniem prezentuje się naprawdę dobrze i jestem dumny z tego, jak wyszło wyposażenie tarasu. A Wy co myślicie? Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania to piszcie. Do następnego!

  • Udostępnij:

Może Ci się spodobać także

0 komentarzy